Absolut söker en spritproffs – med en ”billion dollar nose”
Sprit är kanske inte mest känt just för doften. Men för att du ska få det här toppjobbet på svenska Absolut så är det just din näsa som behöver vara något utöver det vanliga.
Absolut söker en ersättare till Per Hermansson. Han har de senaste 20 åren varit deras chef för sensorisk design och strategi men har nu valt att gå i pension. Och även om Hermansson kanske inte hör till de namn du rabblar upp direkt när du blir väckt mitt i natten, så är han ingen lätt person att ersätta.
Per Hermansson har på Absolut studerat hur vi påverkas av smak och arom. Allt för att kunna ta fram drycker som vi vill återkomma till gång på gång. Han är en stor del av Absoluts framgångssaga. Och när han nu ska ersättas så är det just näsan sprittillverkarna riktar in sig på. De söker någon som, likt företrädaren, har en ”billion dollar nose”.
Om du själv är kvalificerad för det kan du försökts avgöra utifrån jobb-beskrivningen här nedan:
”You’re a tastemaker and trendspotter. You’ll use your documented blending skills, your understanding for aroma and taste and comprehension of texture in spirits to create advantage for our existing and future product portfolio. You’ll share and keep building your thorough knowledge of sensory related topics regarding spirits in general and vodka in particular.
You’re a leader and entrepreneur. You will be The Absolut Company’s driver of sensory knowledge, ensuring that we are at the forefront of sensory trends. You have commercial and market understanding, ensuring proposals are rooted in business and market need. You’ll be an active part of brainstorming for new innovation ideas, transforming your insights into product innovation. You will generate wet goods ideas and lead tastings in relation to innovation projects.
You’re a storyteller and a star. You will represent, promote and educate around Absolut from a sensory perspective; be it in media, with trade partners or within Pernod Ricard and The Absolut Company. You will help building the communication around the product story for new launches.
You’re a doer and a team player. You’ll collaborate with internal and external teams and stakeholders, be it R&D in Åhus or local market companies and sales teams. You can transform insights about consumer behaviors into action and business opportunities, and transform business intelligence into product evolution strategies and wet goods concepts”.